Skapa en bra annons

Förbered dig väl innan du sätter ihop din annons - det lönar sig alltid

Semesterbostad-Spanien.se skapades år 2002. Vår erfarenhet från dessa år har gett oss en omfattande kunskap som vi vill dela med dig som fastighetsägere för att förbättra synligheten och inkomstmöjligheterna för din semesterbostadsannons. Det är inte komlicerat och effekten av en bra annons är betydande.
Titta på vår lista med "Frågor och Svar" för uppslag om hur du skapar en annons som hjälper dig att marknadsföra bostaden på bästa möjliga sätt.

  1. Du skapar ett användarkonto här
  2. När du har mottagit ett e-mail från oss med ditt lösenord, skriv då in ditt lösenord och din e-mail adress för att logga in
  3. Ställ in din två-stegs verifiering med din mobiltelefon genom att följa instruktionerna på skärmen
  4. Logga in på ditt användarkonto och ställ in din profil med dina personuppgifter
  5. Klicka på "Ny annons" och följ de enkla stegen på hemsidan
  6. När annonsen har skapats, kommer du att vara tvungen att tillhandahålla handlingar av äganderätt på semesterbostaden
  7. Skriv in dina bokningar i kalendern
  8. Betala för din annons via "Betala" som du hittar i menyn på ditt användarkonto

Tänk på att för en potentiell gäst, så är du en främling som de anförtror sig med inte bara sina pengar utan även deras semester. Innan ens någon kontakt är etablerad, så måste du vara medveten om att eventuella gäster bokar sin familjesemester utan ett skyddsnät. Med detta i åtanke, så är det mycket viktigt att din annons speglar ett förtroende, så ta gärna hjälp av våra tips: Information som bör ingå i din annons:

        
  • Inkludera ett fullständigt namn på en relevant kontakt - detta kan vara ditt namn eller ditt företags namn, vi rekommenderar att inte använda ett smeknamn     
  • Lägg till en profilbild, du kan antingen ladda upp en egen bild eller länka ditt personliga konto till din Facebook-profil     
  • Inkludera ett telefonnummer. Vi rekommenderar att gästerna ska ringa ägaren för att bekräfta de aktuella kontouppgifterna     
  • Inkludera och upprätthåll en aktuell bokningskalender så att dina gäster kan se att andra har bokat din semesterbostad När kontakt har etablerats:
          
    • Skicka ett formellt bokningsavtal inklusive alla resor, betalningar och kontaktuppgifter. Du kan överväga att använda vårt standard hyreskontrakt
    •     
    • Svara på din e-post i tid - annars kan gästerna ändra sig eller boka en annan semesterbostad     
    • Kom ihåg - korrekt och informativ kommunikation kommer att bygga upp gästernas förtroende för dig och din semesterbostad

Att logga in på ditt användarkonto innefattar två steg. Det första steget är att ange din e-post och ditt lösenord. Om du har glömt ditt lösenord kan du få ett nytt, som vi kommer att skicka till dig via e-post. Observera att efter fem felaktiga lösenordsförsök, kommer ditt användarkonto att blockeras i 20 minuter. Varje konto kan bara ha en registrerad e-postadress, så det är inte heller möjligt att ha två konton med samma e-inloggning. Det andra steget vid inloggning är att få en kod som skickas via SMS till din telefon. Detta behövs endast när det har gått 60 dagar sedan du senast loggade in eller när du loggar in från en ny enhet. Läs mer om det här: http://www.spain-holiday.com/rentalbuzz/extra-security-for-owners-login-2-step-verification

Om du har problem med inloggningen, så kan du kontakta supporten från ditt registrerade telefonnummer och vi kommer sedan att hjälpa dig.

Bra bilder är ditt viktigaste verktyg. Vi vill understryka hur viktigt det är att dina bilder är av bästa kvalitet, eftersom det är dem som i princip hyr ut din semesterbostad. Vi råder dig att se till att du har gjort följande:

  • Tagit dina bilder på en solig dag med blå himmel
  • Morgon och eftermiddagssolen kommer att ge dina fotografier det bästa ljuset
  • Se till att ha solen i ryggen när du tar dina fotografier
  • på annonsen, bör det bästa fotot vara det som används som din miniatyrbild till vår lista över semesterbostäder, då detta är den första bilden som våra potentiella gäster kommer att se
  • När du tar inomhus fotografier så rekommenderar vi att du använder blixt och har öppna gardiner
  • Se till att visa upp fotografier på husets insida, husets utsida, pool, trädgård och strand.
  • Om du vill ha riktigt bra bilder så ta kontakt med en professionell fotograf

Alla beskrivningar och anteckningar ska skrivas på engelska (som är vårt standardspråk). Dessutom kan du också skriva en beskrivning på något av de andra tillgängliga språken. Det finns ingen begränsning när det gäller längden på din beskrivning av semesterbostaden. Du kan skriva så mycket eller så lite som du vill om din semesterbostad och dess område. Vi rekommenderar att du skriver beskrivningen till din semesterbostad själv och inte kopierar texten från en annan annons på www.semesterbostad-spanien.se.

I allmänhet, så är det en god idé att inte bara lyfta fram det positiva med just din semesterbostad. Det är även bra att inkludera information om området där din semesterbostad ligger i din beskrivning. Skriv beskrivningen informativt, och gör den inte för lång och inte för kort. Människor måste informeras men får samtidigt inte bli uttråkade.

Det är viktigt att du skapar en attraktiv annons, som folk inte kan missa. Vi erbjuder olika verktyg till ditt konto, som kan vara viktiga för din uthyrningsverksamhet. Här är en snabbguide till några av de viktigaste verktygen:

  • FOTOGRAFIER - är ditt bästa kort, så se till att läs igenom
  • ÖVERSÄTT DIN ANNONS- Vårt system ger dig möjlighetet att skriva din annons på flera olika språk. Logga in på ditt konto och skriv din annons på de språk som du vill, detta kommer att öka synligheten för din annons i sökmotorerna för flera länder och öppnar dörrar till fler potentiella gäster. Gästerna känner sig ofta mer bekväma om de hyr från en person som talar deras språk
  • BOKNINGSKALENDERN - Kalendern ska användas och uppdateras. Gäster föredrar att kontakta en husägare med annonser som har en uppdaterad kalender, eftersom det ger en känsla av pålitlighet och gästerna kommer då känna sig ett steg närmare att boka din semesterbostad. Vi får ibland klagomål från potentiella gäster som säger att en semesterbostad visas upp fast den redan är upptagen de datumen dem har sökt, så vi har infört en funktion som hindrar att din semesterbostad visas upp för våra gäster de datumen den redan är bokad. Det finns API tillgängliga för att synkronisera bokningskalendern på din privata hemsida eller på någon annan semesterbostadsportal (med iCal) med annonsen på Spain-Holiday
  • SISTA MINUTEN - Om din semesterbostad är tillgänglig i den närmaste framtiden, då kan du sätta in ett gratis sista minuten erbjudande för att öka dina chanser att få semesterbostaden bokad för denna period. Detta hittar du i "Priser" avsnittet
  • SVARA SNABBT - Om du svarar snabbt på dina förfrågningar, så ökar du dina chanser att få bokningen. Du kan använda våra mallar och auto-svar verktyg som kommer att hjälpa dig med detta
  • STRUKTURERA ditt företag - Om en gäst känner att din kommunikation är korrekt, snabb och informativ och att du har gett bra information och hjälp där det är möjligt, så är de mer benägna att lita på dig och boka din semesterbostad
  • PRESTANDA - Här kan du få en uppfattning om hur din annons står sig jämfört med tidigare år och du kan även följa hur många träffar och klickar den får, samt flera andra användbara verktyg
  • WIDGETS - Om du har din egen webbplats, så kan du använda våra widgets och lägga dem på din webbplats. Vi erbjuder widgets för kalender, bild bildspel, priser och recensioner
  • RECENSIONER - Ta väl hand om din semesterbostad och dina gäster, så kommer du att få ett gott omdöme reviews

Nej, detta är inte möjligt. Varje annons är för en semesterbostad med ett specifikt ID, därför är detta ID unikt just för detta semesterhus och kan inte överföras till en annan fastighet. Dessutom har varje fritidshus en fast licens som också motsvarar detta unika ID-nummer. Slutligen, för att säkerställa den bästa gästupplevelsen, kan vi inte flytta en annons till ett annat semesterhus, eftersom recensionerna för den tidigare annonsen inte skulle vara sanningsenliga, och om en gäst redan har bokat semesterhuset kommer det verka som om det inte längre är tillgängligt. Om ett semesterhus inte längre skulle finnas tillgängligt eller om du behöver avbryta annonsen av någon anledning, vänligen informera supportteamet. De kommer att ta annonsen offline. Ha i åtanke att du inte återbetalas några pengar under dessa omständigheter.

Vi kräver inte att du använder ett bokningsformulär. Vi rekommenderar dock att du gör ett formellt avtal mellan dig och gästen för att undvika missförstånd, bygga upp en känsla av tillit och specificera din avbokningspolicy. Detta kan göras via vanlig e-post eller med en word/pdf-fil på engelska. Vi rekommenderar att du använder vårt standardformulär som innehåller den vanligaste information som är användbar för dig och gästen.

För ytterligare information om vad du kanske vill ha inkluderat i ditt personliga bokningsformulär, var god och ta en titt på denna artikel.

  • Logga ofta in på ditt användarkonto så du kan hålla koll på de förfrågningar som vi har skickat till dig. Förfrågningarna hittar du i "secure inbox"
  • Du kan även aktivera en SMS-tjänst som kommer att meddela dig varje gång du får en ny förfrågning
  • Se även till att du kontrollerar din "skräppost" då viktiga mail kan hamna där

Du måste skapa din semesterbostads-annons på ditt egna användarkonto. Börjar du tvivla eller får tekniska problem så var vänlig och kontakta vår kundservice, de kan sedan guida dig genom processen. Eftersom du som ägare vet mest om din semesterbostad och dess omnejd, så är det lämpligt ifall du skapar den själv.

Det kommer att ta 0-3 arbetsdagar innan din annons kommer att visas på nätet. Först efter att din annons har godkänts av vår personal (via ett dokument som bevisar att du äger fastigheten) och att din betalning för annonsen har mottagits, så kommer annonsen visas upp på nätet. När som helst, kan du logga in och göra ändringar i din annons, men du kan inte ändra semesterbostad. Varje annons är för en fastighet och det går inte att ändra. Fakturan skapas samtidigt som du tar emot en betalning, sedan finns den kvar på ditt användarkontot för att ladda ner eller för att skriva ut. Därför måste du se till att alla dina personliga uppgifter som läggs till på ditt användarkonto är korrekta, eftersom vi inte ändrar på fakturan efter att dessa har skapats.

Vi har tre typer av prenumerationer för annonser: standard (basic), plus och premium.

Premium-annonser är alltid placerade högst i provins, kust, stad och förort.

Plus-annonser är placerade högst upp under premium-annonser beroende på stad och förort.

Standard-annonser (basic) är placerade under premium- och plus-annonser. För att säkerställa att varje annons får maximal synlighet och presterar bäst använder vi oss av ett kvalitetspoäng-system. Desto mer information din semesterbostad har, desto högre poäng får du. Fastigheterna byter position på hemsidan dagligen.

We have divided the page into different sections so visitors have several ways to locate your advert. They can search via area, ID, map, theme, popular destinations or advanced search on all languages. Furthermore your advert will, in time, become picked up by search engines including Google, Yahoo!, MSN and others which perform daily searches across all our sites.

Bedrägeri hännder och vi alla måste vara vaksamma för det. Vi övervakar alla förfrågningar och potentiella gäster och ifall vi hittar något suspekt med en förfrågning, så kommer vi att ta kontakt med dig. Du borde vara försiktig mot följande scenario:

  • Om gästen är från Nigeria, Sudan, Elfenbenskusten eller från något annat Centralafrikanskt land.
  • Om historien låter alltför fantastisk - "Min regering har skickat mig på ett officiellt uppdrag", "Jag arbetar för en kristen organisation" eller "Jag vill betala hela beloppet i förskott"
  • Om förfrågan är skriven på dålig och väldigt formell engelska
  • Du får en check på mer än vad du har tagit betalt för.
  • Om gästen vill betala dig via "Western Union" eller via ett liknande företag som inte är en bank.
  • Läs mer om internet bedrägeri på RentalBuzz: http://www.spain-holiday.com/rentalbuzz/c/owners-board/fraud

Ja, informera vår supportavdelning så kommer de att skicka en fil och instruktioner för att överföra dina recensioner från andra webbplatser till vår. På ditt konto finns dessutom en länk för att bjuda in alla dina tidigare gäster att skriva om din semesterbostad på Spain-Holiday.com.

Du kan läsa allt om hur våra recensioner fungerar här: http://www.spain-holiday.com/rentalbuzz/reviews-how-it-works

Äger du en privat webbplats för din semesterbostad? Om så är fallet, kan du infoga en smart länk som kommer att visa upp din kalender från Spain-Holiday.com på din egna hemsida. Om du uppdaterar din kalender från ditt konto på Spain-Holiday.com kommer det omedelbart och automatiskt uppdateras på din webbplats. Om du någon gång väljer att inte längre annonsera på Spain-Holiday.com, kommer du fortfarande kunna behålla din bokningskalender. Allt du behöver göra i så fall är att kopiera över en liten bit HTML-kod till din sida, denna finns på den sida där du hanterar din kalender.

Vi erbjuder också widgets för pristabell, omdöme, och bildspel.

För att undvika att dina förfrågningar hamnar i din skräppostmapp, så har vi satt upp några extra funktioner för att garantera en säker leverans av dina tillförfrågningar av bostad. Om du använder en webbaserad e-postklient som Hotmail, BTInternet, Telefonica, Yahoo eller Gmail bör du lägga till support@spain-holiday.com, enquiries@spain-holiday.com and noreply@spain-holiday.com till din kontaktlista eller vitlista.

Logga även in på ditt användarkonto på Spain-Holiday.com för att säkerställa att du har fått alla dina förfrågningar och för att svara dem från med hjälp av vår secure inbox

Vi har några villkor som du kommer att bli ombedd att acceptera när du skapar din annons på Semesterbostad-spanien.se. Om du vill läsa en detaljerad version, kan du göra så här: läsa våra villkor för att annonsera .

Om du har frågor som inte besvarades ovan, vänligen kontakta oss . Du kan också kolla igenom RentalBuzzz där vi täcker ämnen från semesterindustrin och kommer att hjälpa dig att bli en lyckad hyresvärd för semesterbostäder .